آخرین اخبار
کد مطلب: 146716
کارشناس مسائل سياسي :
۱۷ شهريور واقعيتي است که چهره جنايتکارانه رژيم را افشا کرد
تاریخ انتشار : 1400/06/17
نمایش : 619
محمد رضا عسگري ارمندي گفت: ۱۷ شهريور واقعيت بزرگي است که در ابتدا چهره جنايتاکارانه رژيم را افشا کرد، زيرا تا قبل از آن رژيم پهلوي با در دست داشتن رسانه و.. تلاش مي کرد در ظاهر چهره دموکراتيکي از خود نشان دهد اما با کشتار هولناکي که بعدها به جمعه سياه معروف شد، حقيقت فاسد و ضد مردمي خود را نه تنها بر ملت ايران بلکه بر کل دنيا نشان داد.
به گزارش جهانبين نيوز؛  امروز ۱۷ شهريور يادآور جنايتي هولناک توسط رژيم پهلوي بر عليه مردمي است که به جرم تظاهرات مسالمت آميز به خاک و خون کشيده شدند، در همين راستا  محمد رضا عسکري ارمندي کارشناس مسائل سياسي در گفتگو با اين رسانه گفت: اتفاقات ۱۷ شهريور عجيب و هولناک است زيرا در يکطرف مردمي با دستان خالي ايستاده بودند که فقط حق و حقوق خود را فرياد ميزدند اما طرف ديگر نظاميان پهلوي با سلاح هايي که به بهانه تامين امنيت و دفاع از کشور خريداري کرده بودند سينه جوانان کشور را هدف قرار دادندکه نتيجه آن جنايت بر عليه بشريت بود.
 
وي افزود: ۱۷ شهريور واقعيت بزرگي است که در ابتدا چهره جنايتاکارانه رژيم را افشا کرد، زيرا تا قبل از آن رژيم پهلوي با در دست داشتن رسانه و.. تلاش مي کرد در ظاهر چهره دموکراتيکي از خود نشان دهد اما با کشتار هولناکي که بعدها به جمعه سياه معروف شد، حقيقت فاسد و ضد مردمي خود را نه تنها بر ملت ايران بلکه بر کل دنيا نشان داد.
 
عسکري ارمندي اظهار داشت: براي پيروزي انقلاب از دهه ۴۰ مبارزات زيادي صورت گرفت، در اين مسير ۱۰_۱۵ ساله افراد زياي  بودند که بخاطر اين سرزمين به دست عوامل پهلوي به شهادت رسيدند اما اتفاقات مربوط به ۱۷ شهريور که ميدان ژاله (شهدا) را، غرق در خون کرد مسير انقلاب را نيز تغيير داد.
 
اين کارشناس مسائل سياسي تصريح کرد: اگر چه اين روز تاريخي سياه و هولناک بود اما موجب اتحاد و يکپارچگي ملت ايران شد، در واقع  پس از اين حادثه مردم ايران براي سرنگوني رژيم پهلوي متحد شدند که حاصل آن را در بهمن ۵۷ ديديم.
 
عسکري ارمندي تاکيد داشت: متاسفانه خيلي از وقايع منجر به انقلاب اسلامي براي نسل جوان کمرنگ شده است، در حالي که اين ها مسائل تاريخي مهمي هستند که نبايد به فراموشي سپرده شوند، در واقع اگر نسل جوان مي خواهند انقلاب را بشناسند بايد از تاريخ و آنچه منجر به انقلاب اسلامي شد آگاهي کاملي داشته باشند.
 
وي در پايان خاطرنشان کرد: افراد زيادي براي پيروزي انقلاب اسلامي به شهادت رسيدند و امروز که انقلاب در اوج اقتدار است وظيفه همه ماست که از آن ها ياد کنيم، تاريخ را مرور کنيم و بدانيم که چگونه بسياري از جوانان بخاطر وطن به شهادت رسيدند تا استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي شکل بگيرد که نتيجه آن قطع شدن دست بيگانگان از کشور بود، امروز وظيفه جوانان است که تاريخ را مطالعه کنند، ده ها جمعه سياه در کارنامه پهلوي وجود دارد که بايد مورد تحليل و بررسي قرار بگيرد تا واقعيت آن رژيم فاسد بر نسل جوان مشخص شود.

انتهاي پيام/۶۳۰ل
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس